Neuroreabilitacinė sistema “Neuroforma”
Neuroforma yra kompiuterinė sistema motorinei ir kognityvinei reabilitacijai, sukurta specialistų profesionalų – neuroreabilitologų ir neuropsichologų.
Neuroforma skirta pacientams, turintiems įvairios kilmės neurologinių pažeidimų. Ypač tinka sergančių išsėtine skleroze, patyrusių insultą ar kitus smegenų pažeidimus, pacientų reabilitacijai.
Neuroformos modulis reabilitacijos centrams yra inovatyvi priemonė motorinių ir kognityvinių funkcijų lavinimui bei balanso kontrolei, sukurtas specialistų profesionalų ir skirtas kiekvienai gydymo įstaigai be išimties.
Neuroforma naudoja virtualiosios realybės 3D technologiją. Moksliniais tyrimais yra įrodyta, kad kaip tik toks judesio vaizdavimas yra efektyvus neuroreabilitacijoje.
Nauda pacientams:
- Keliasdešimt įtraukiančių, žaidimo formos pratimų. Pacientas žaisdamas beveik pamiršta, kad tai reabilitacija.
- Stengdamasis laimėti, atlieka vis sudėtingėjančias interaktyvias užduotis, pacientas turi vis gerinti savo judesių ir kognityvinius gebėjimus.
- Kompiuterinė sistema fiksuoja užduočių sudėtingėjimą, ir pastebi net menkiausią judesių pokytį, galūnių kampo pasikeitimą, reakcijos laiko pokytį…
- Įveikus sėkmingai užduotį, pati sistema kelia į aukštesnį lygį. Sekantis lygis tampa kiek sudėtingesnis, reikalaujantis gerinti sugebėjimus, taip įtraukdamas kaip kompiuterinis žaidimas.
- Didelis užduočių ir sudėtingumo lygių pasirinkimas leidžia sudominti praktiškai kiekvieną pacientą. Pirmas užduoties lygis yra labai paprastas, taigi neatstumia nuo žaidimo.
- Pacientas matydamas savo veidrodinį atspindį, pasąmoningai suvokia, kad tai būtent jis atlieka užduotis.
Nauda specialistams ir gydymo įstaigoms:
- Programa tiksliai įvertina paciento progresą ir pateikia darbuotojui statistiką. (Specialistas gauna glaustai susistemintą informaciją apie paciento progresą.)
- Specialistas, sukūręs reabilitacijos sesiją vienam pacientui, gali atlikti kitus darbus, kol pacientas ją atlieką (taupomas darbuotojo laikas, didinamas darbo našumas).
- Atlikus pratimą teisingai, vis didinamas pratimo sudėtingumas. Programa prisitaiko prie paciento gebėjimų automatiškai, be specialisto įsikišimo. Reabilitacijos efektyvumas visą laiką yra optimalus, nes pacientas atlieka pratimus, kurie atitinka jo gebėjimų maksimalius parametrus. Taigi bus daugiau rezultatais patenkintų pacientų.
- Gydymo rezultatai bus geresni.
- Paciento duomenų statistika gali būti saugoma ypač ilgą laiką, ir ją galima bet kada ištraukti, analizuoti, palyginti, jei yra toks poreikis.
- Pasibaigus reabilitacijos sesijai yra galimybė pratęsti/ papildyti/derinti pratimus nuotoline/hibridine forma su „Teleneuroforma“.
Neuroforma sistemos privalumai:
- Patogi, mobili sistema; didelis ekranas, profesionali kompiuterinė įranga, turinti medicininį sertifikatą; papildytos realybės optinė 3Dtechnologijos
- Neribotos motorinių-kognityvinių pratimų ir modulių galimybės: praktinės sesijos, veidrodinėterapija, parametrų deriniai ir pasirinkimas, paciento duomenų bazė, pozicijų korekcijos bei video
- Balanso kontrolės lavinimo modulis su jėgos platforma, apsauginėmis sienelėmis ir specialiumotorinių ir kognityvinių pratimų rinkiniu (pasirenkamas modulis).
- Unikalios mobilumo ir kognityvinės užduotys, du viename.
- Pacientas atlieka užduotis patrauklioje virtualioje
- Visa su pacientu susijusi informacija (įskaitant ir treniruočių sesijų informaciją) yra saugomapaciento “byloje”. Bylų skaičius –
- Instrukciniai video padedantys ir paaiškinantys pacientui kaip atliktiužduotis pirmuosiuose treniruočių
- 28 skirtingo sudėtingumo moduliai užtikrina tikslų priderinimą prie bet kurio paciento turimųgebėjimų (nuo ypač lengvų iki praktiškai neįveikiamų).
- Neriboto galiojimo
- Galimybė pratęsti arba esant reikalui dalį reabilitacijos programos atlikti pasinaudojant išmaniaisiais įrenginiais, tiesiog prisijungus prie interneto iš namų.
- Neuroforma reabilitacinius pratimus pacientai gali atlikti tiek stovėdami, tiek sėdėdami, lygiai taip pat pratimus gali atlikti ir žmonės, sėdintys vežimėliuose.
Neuroforma sistemos unikalumas:
- atlikdamas pratimus pacientas ekrane mato savo atvaizdą realiuoju laiku, o ne pvz. personažą, į kurį jam reikia persikūnyti;
- programa turi bio grįžtamąjį ryšį, y. viskam vykstant esamuoju metu pacientas iškart turi programos atsaką į savo veiksmus;
- programa turi veidrodinės terapijos užsiėmimų modulius, kuomet pacientas gali pratimus atlikti tik viena sveika ranka, o ekrane matyti save atliekantį pratimą abiem rankom, psichologiškai save motyvuodamas pajudinti pažeistą galūnę;
- yra veido raumenų ir išraiškos pratimų moduliai, padedantys pacientui atstatyti gebėjimą valdyti ir kontroliuoti veido išraišką;
- programą galima naudoti net ir sunkius pažeidimus turintiems pacientams, 1 pratimo lygiui atlikti pakanka tik, kad pacientas sugebėtų suvokti ir adekvačiai reaguoti į aplinką; pirmieji „žaidimo lygiai“ yra labai paprasti;
- vienmomentiškai yra lavinami motoriniai ir kognityviniai gebėjimai (pvz. pacientas turi atlikti kokį nors veiksmą, bet prieš jį atlikdamas, dar turi padaryti mąstymo reikalaujantį pasirinkimą ir atlikti reikiamą veiksmą kuo greičiau), prie to, dar galima prijungti ir balanso bei koordinacijos lavinimo
Programinė įranga turi lietuvių k. versiją, galimos versijos anglų, lenkų, rusų kalbomis.